Söndagkväll

Lördag
I går for jag och mamma in till köpis för shopping av vitfärg (d måste man ju alltid ha hemma;) lampa, 2 bh:ar, gardiner och så va de säkert nå mer bra att ha som jag inte kommer på nu. Men måste berätta en annan sak. Vi åkte ju in till Ikea i onsdags och köpte en ektorpsoffa (som jag älskar den ihh) och så när vi igår gick in på ikea så står det en stor fet skylt med 15 % på EKTORP! Jag vart skiiitsur. 15% är endå rätt mycket pengar på 4500 kr! Gick till Återköpsavdelningen och berätta hur det låg till å de löste sig som så att jag fick 15 % på vårt köp. Jag fick alltså tillbaka ca 700 kr. Haaa skamden som ger sig.
Efter det så gick vi in på köpis och åt bakad potaits med skagenröra på et fik där. Mysigt :) Brukar jämt äta på Ikea eller Mc donalds när vi är i valbo men är ju mycket mysigare att sätta sig på ett av fiken.

Söndag
Idag har vi hållt på och målat knutarna och fodren vita. Blir sån himla skillnad med ny färg bara. Blir finfint :)
Jag har även snickrat klart och målat klart vardagsrumsbordet som jag byggt. Nu står det på plats och det enda som saknas är lister som jag måste handla nån dag.
Äntligen så börjar det bli ordning i vårt vardagsrum. De blir verkligen superfint, är så nöjd. Klädde om en fotölj i fredags som jag ställt in brevid soffan också. Kommer kanske bilder frammöver. Vet inte riktigt om ja vill dela med mig av de :p
Fick föresten hit ett gammalt skåp idag som stått nere i mamma och pappas källare jättelänge. De ska ja måla upp och ha som tvskåp. Är så trött på den här låga tvbänken vi har nu.

Föresten, min bil är ju sönder och M`s är på lagning så i morgon kommer vi att få glida fram i pappas gamla passat från 70-talet :D haha. ja börjar skratta bara jag tänker på det. Det är inte nån skönhet om man säger så :p

Kommentarer
Postat av: Sara

jag skulle gärna se bild på bordet :) ute efter nytt soffbord o behöver lite inspiration. är de 15% på alla ektorp? ska oxå köpa sån så fort vi blir av med den vi har nu :S

2010-08-29 @ 22:10:59
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sara

jaha, ok, ja jag får hoppas de blir mer rea snart då :) ja, jag vill se bordet när de är klart :)

2010-08-30 @ 12:43:58
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback