Årsresume - världens bästa år <3

JANUARI
Vi började året på bästa sätt med att få ett PLUS den 17:e. Lilla Thilda hade flyttat in i min mage :)


FEBRUARI
En månad som jag bara ville skulle gå.
Ville att de första 12 "riskveckorna" skulle passera. Samtidigt som jag va överlycklig så var jag också skiträdd för att nått skulle gå fel. Humöret åkte bergochdal-bana och känslorna också.

MARS
Sjukskriven för dåliga järnvärden. Va så trött så jag vet att jag började grina för jag va tvungen att resa mig och gå på toa och jag inte hade orken. Hemskt!
Va väldigt fint väder och vi satt ute vid ladan och solade flera dagar i Mars.
Vi berättade om vår lilla hemlighet för de närmaste.

APRIL
Vi var på UL och fick veta att allt va som det skulle i magen. Usch så orolig jag va innan.
Efter UL åkte vi och handlade de första bebiskläderna.
Neutrala dock för Thilda ville inte visa att hon va tjej på ultraljudet:)
Gud va jag plockade å dona med dom där små kläderna. Kunde inte förstå att vi skulle få en liten som skulle ha dem sen.





MAJ
Dåliga värden  igen men inte lika illa som innan.
Jag och Marcus har vart tillsammans i 2 år å fira det på church street såklart ;)




JUNI
Vi har bott i vårt hus i 1 år. Vi satt staket runt huset.
Midsommar firades i forsbacka.



JULI
SEMESTERMÅNADEN. Gick och flämta för det va så vaaaarmt.
1 Juli hade vi tid bokad på Titt-ut kliniken i Stockholm. Vi fick se våran skatt i 3d/4d vilket va jättehäftigt och vi fick veta att det va en liten flicka i magen. En liten Thilda tror jag till och med vart bestämt då. :) vi handlade de första flickkläderna och inredning till barnrummet.



Ser ni att det är Thilda ? :)

Vi hade även loppis i vår lada den och åkte på många loppisar.
Började rusta Thildas rum också.

AUGUSTI
Vart sjukskriven (igen) för att armen.

Vi va tvugna att byta kaklet i köket då det gamla började lossna! och passade då på att fräscha upp hela köket.
Samtidigt så  gjorde vi klart barnrummet. Eller vi och vi.. jag gjorde inte mycket alls.

Magen bara växte å växte (inte bara magen utan hela jag):)


SEPTEMBER
Jag fyllde 24 och Marcus 25.
Jag va övertygad om att det skulle komma en liten bebis den här månaden men icke.
Dagarna bara sniglade sig fram och jag bakade, lagade mat, promenera så gott jag kunde och bara längtade efter lite smärta.
Blodtrycket va högt och jag fick gå två ggr i veckan för att hålla koll på det.




OKTOBER
111011 - Den bästa dagen i mitt liv utan tvekan!
Efter tre långa dagar med värkar så kom äntligen våran Thilda.

Den här månaden gick åt till att mysa och försöka lära känna vår lilla tjej.
Mycket skrik och lite sömn va det första veckorna också.

NOVEMBER
Nästan besök varje dag som ville träffa nytillskottet:)
Och en MASSA MYS.



DECEMBER
Massa spring i affärer för att hitta julklappar.
Julen firades i både forsbacka och storvik. Thildas första jul <3
Tog första joggingrundan på ca 1 år. Även första cidern på ca 1 år har jag hunnit med ;p
Thilda och jag började på babymassage och föräldrargrupp.









image description



Helt klart världens bästa år eftersom vi fick våran Thilda <3

Det jag ser fram emot 2012 är:

<3 Att få se Thilda växa och lära sig nya saker.
<3 Vara mammaledig och umgås hela dagarna.
<3 Lägga tid på dem jag tycker om.
<3 Bli mer tränad. (kan ju inte direkt bli mer otränad ;P)
<3 Komma på vad jag vill göra...


Kom ihåg att allt blir vad man gör det till!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Linda

Roligt att läsa om ert år:)

Vilken fin tapet ni har i sovrummet !!



Gott Nytt År Elin ! Kramar

2011-12-31 @ 12:31:04
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback