Lördag

Har vart ute på förmiddan och planterat om pelagonierna. Hoppas de tar sig bättre nu och blir riktigt maffiga :)
Tomatplanterna fick sig lite ny jord de också, får se om de dyker upp nå körsbärstomater i sommar på dem.

Sen började de regna så gick in och satt mig och läste bloggar. Hittade ett recept på en blogg som lät jättegott.
Räkröra och tagatelli!
Räkor/kräftstjärtar, rödlök, dill, citron, peppar/salt, vitlök, cream freish och så tagatelli då.
Ska prova att göra det när jag endå är ensam hemma idag, lät så enkelt och gott dessutom.
Marcus gillar ju inte räkor så jag får passa på när han inte är hemma.

Åkte till affären och handla till maten sen hälsade jag på uppe hos bror och passade på att knycka lite blommor från en buske där.
Luktar jättefräscht av dem och så är det hemtrevligt med färska blommor inne :)



Kommentarer
Postat av: sara

ja en vagn ska ju va snygg oxå :) de blir nog bra de där! har ni beställt eller? jag vet att de finns nån som heter quennette oxå eller nå, den ser ungefär ganska lika ut som teutonian, men finns nog bara på nätet tror jag.

2011-06-18 @ 15:39:39
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback