Beslut

Födelsevikt: 3 506, 51 cm lång
1 vecka: 3 550
2 veckor: 3 840, 52 cm lång
3 veckor: 4 130, 55 cm lång
4 veckor: 4 330, 56 cm lång




Vart ett bra besök hos BVC.
Har bestämt mig för att ge ersättning nu i några dagar först för att jag inte kan amma för jag har såna köttsår.
Och för att hon har så ont i magen som eventuellt kan bero på att hon reagerar på något jag äter.
Även fast jag försökt att undvika det man inte ska äta när man ammar.
Förhoppningsvis så kommer jag kunna börja amma igen så fort såren gett med sig men just nu går det bara inte.
Amningen är hur mysig som helst när den funkar men ett helvete när det inte funkar.
Gav ersättning första gången på förmiddan i dag och sen dess har hon inte skrikigt en gång... Om det är tillfälligt som det är bättre eller inte får visa sig men det känns som vi fått tillbaka våran lilla tjej <3
Hon flinar och är glad i stället för att skrika hysteriskt när hon är vaken. Och hon har sovit nöjd i 4 timmar i stärck i stället för oroligt i 1 timme som det vart senaste dagarna.

Nog om de, nu ska jag ut på en promenad.



Kommentarer
Postat av: caroline

Hoppas det går bra med ersättningen.. vi kör ju bara på det.. vad andvänder du för sort då?



var det hormonprickar.. wildas är på väg bort och svampen är också på väg bort nu så det är skönt =)



ja barn är ju iaf bra preventivmedel :D men har fortfarande avslag såå vad ska man göra =) haha..men klart att man behöver sömn när man jobbar.. han tar ju henne sen varje fredag så jag får sova =)



Ja det är ju olika.. nätterna somnar hon ju också om men visa tidpunkter på dagen som man vet att hon är vaken på.. tec en gång på morgon en på dagen och en på kvällenn..

2011-11-09 @ 17:58:57
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh hon är så söt lilla skruttan... Vill komma och äta upp henne... :))))) hoppas hon blir glad i magen av ersättningen till brösten kommit med i matchen igen!!! Pusss på er!!!

2011-11-09 @ 19:06:28
Postat av: Elin

Josefine: Du kan få komma men du får inte äta upp henne för då har jag ingen å pussa på hela dagarna!! ;p

Ja nu jäklar ska tuttarna på rehab och vila upp sig och sen hoppas jag på att det ska funka för både mig och henne.



PussPuss.

2011-11-09 @ 19:54:17
Postat av: Sandra

Usch, känner igen det där med köttsår :( Ger också ersättning nu + urpumpad mjölk i den mån det finns. Vissa dagar när jag pumpar så blir mjölken helt blodblandad..ajaj. Och jag håller helt med att amningen är jätte mysig när det funkar, men bara en pina när man har sånna elaka sår :/

Ersättning fungerar bra för Elton nu..



Kämpa på :)

2011-11-09 @ 19:57:53
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: Madde

Själcklart kan jag hjälpa dig, du kan min mail som skicka nya bilder det och vad vi ska skriva så ordnar jag resten :)



Det var supergott, vet inte exakt vad som var i eller hur han gjorde. Men det var getoströra med soltorkade tomater och honung :) rekommenderas att göra ;)



Kram

2011-11-09 @ 22:22:07
URL: http://busmaddiz.blogg.se/
Postat av: gabbe

Känner igen de där hade så men Tindra fast i början men såren läkte snabbt bara man fick lufta lite och smörja in med bröstmjölk. men om erkättning fungerar bra så ska ni fortsätta med det =) Då har du försökt iallafall och det är det viktigaste ;D kram på er

2011-11-10 @ 08:38:45
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: Linda

Min lilla är lite drygt 8 månader nu, blir 9 den 27e

Tiden springer verkligen på!! :O

Hoppas att magen på din lilla fortfarande håller sig bättre sen du började med ersättning? Å att boobisarna snart hämtar sig.

2011-11-10 @ 09:08:44
URL: http://vimsmaja.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej.

Tror mitt förra inte gick iväg :(



Självklart gör jag om, skicka bilderna och text till min mail :)



Maten var supergod vet inte exakt vad som var i men. Getoströra med honung, soltorkade tomater å valnötter :)



Kram

2011-11-10 @ 13:15:17
URL: http://busmaddiz.blogg.se/
Postat av: caroline

Gud vad skönt..



ja vi kör också på semper.. bådae på tetra och på pulver.. tetra kör vi för att underlätta på nätterna .. hur går det då? äter hon?



okej.. ja men det är oftast nåt som är starkt.. typ apelsiner.. eller ketchup eller kankse godis.. allt med starka fäger kan ju påverka dem tyvärr..



Haha ja det är mera närheten och det som man hade innan som man saknar lite.. haha dem är ju bra preventivmedel som sagt =)



det är lite olika men ca 7-8 gånger per dygn och minst 120 ml och upp till 150 ml per gång.. ni då?

2011-11-10 @ 17:49:07
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: katrin

Tack för din kommentar om magen :) lite finns de allt kvar, men inte så farligt :)



Jag fick nya nöjda barn varje gång som jag började med ersättning. Skillnaden var obeskrivlig. Jag tyckte också att de va super mysigt att amma, men de gick helt enkelt inte, så ersättning funkar finfint de med :) hoppas att tjejen fortsätter att vara nöjd nu!

Postat av: gabbe

Hon kanske lär sig rätt teknik snart =) lill fröken då. pussa henne från mig

2011-11-11 @ 07:53:46
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback