Full rulle

Vart ingen långtråkig eftermiddag i går utan vi fick besök av Josse och när hon åkte så kom Emil och Emelie.
De va snälla och ställde upp som barnvakt åt Thilda så jag fick gå en vända med Mille.
Vägarna va ju så himla buckliga med is så kunde inte ta mig ut med vagnen i går.

Idag har vi också haft fullt upp. Lillhjärta gav oss sovmorgon till halv elva, helt underbart :) Ändå har jag gått och jäspat hela dagen konstigt nog.
Vi va till BVC i dag på 7 veckorsdagen på läkarkontroll och vägning/mätning. Hon väger nu 5300 nått... fick inte med mig nå papper på det idag så får lägga in dom siffrorna sen.
Men hitills så ligger hon på ett snitt på 300 g i viktökning / vecka. . . Hon blir en stor tjej :)

Mamma vart med Thilda nu på eftermiddan i två timmar så jag fick åka in till Sandviken och storhandla mat.
Det va verkligen slut på ALLT här hemma. Handla mat för tusenlappen på Willys och svetten bara rann av mig när jag satt mig i bilen. Hualigen, de är nackdelen med att amma de! :P


Nu behöver jag lite hjälp av er som har / haft småttingar :)
Thilda börjar växa ur sin overall som hon har nu, en björnoverall från HM.
Till vintern har vi en tjock åkpåse till henne, men frågan är vad hon ska ha på sig mer?
Funderar på en sån här fleeceoverall.... För en vinteroverall i den där åkpåsen lär ju bli på tok för varmt.
Hur skulle ni gjort ? :)



Kommentarer
Postat av: Linda

Ja fleeceoverall räcker mycket väl i vagnen när du har åkpåse också. Å det är ju oftast där i de är i den här åldern ;) Super fin var den också! Tycker du ska slå till på den:)



2011-11-29 @ 23:04:43
URL: http://vimsmaja.blogg.se/
Postat av: gabbe

Det finns en overall som hm har som är lite tjockare än en flece overall den kanske är bra om hon sitter i bilbarnstolen eller om du ska bära henne ute. Jag har haft vinteroveraller och åkpåse ja för de ligger ju still och rör sig inte så mycket så de kanske blir för kallt med en flece?

2011-11-30 @ 07:57:09
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: gabbe

jag som skrev inlägget

2011-11-30 @ 07:57:49
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback