Otur

Vi och våran vanliga otur när vi köper större saker hem.
För en månad sen köpte vi ny kyl och frys som har låtit jättekonstigt... låtit som när man kokar kaffe och sen smällt högt i den några ggr / dygn.
Så Marcus har pratat med Elgigtanten och teknikern för märket på kylen har vart ut och konstaterat att de är fel på det.
Idag skulle vi få det utbytt. Bara de att kyl och frys vi fått nu inte alls ser lika dana ut som de förra.
Jag tycker att det här är mycket fulare... Ser gammalt ut på nått vis i designen.
Sen hade kyl och frys legat när de körde ut de så vi fick inte starta det på en timme och de som körde ut det kunde inte hjälpa mig att packa upp det nya.
Men sa att de inte ska vara nå problem att koppla in det även fast det är massa friggolit och plast runt.

Ringde elgiganten för att säga att kylen vi fått inte är en sån som vi köpte från början och att vi inte gillar det här.
Dom säger då också att man inte kan koppla in de fören friggolit osv är borta. Jag är ensam hemma och höggravid så att ens försöka mig på att få bort friggoliten som är under kylskåpet är inte att tänka på.

De lovar att skicka ut nån som kan hjälpa mig med detta, dom är på väg NU säger han även. Efter en timme har ingen kommit så ja ringer upp och han säger att de inte vet när de kommer men UNDER dagen i alla fall.... Har gått tre timmar nu!

Så nu står jag här med massa mat som är så gott som förstörd. Om det inte redan är det så kommer det att bli det innan den här kylen och frysen kommer i gång.

Vi ska åka in till elgigaten och titta ut ett nytt kyl å frys som vi vill ha. Men det är bara de att det som uppfyller våra krav kostar 2000 kr mer. (De vi hade uppfyllde kraven men finns inte kvar längre)
Så jag hoppas det går att lösa på nått vis. Vi skulle även få handla mat och ta med kvitto in eftersom allt kommer bli förstört så skulle de ordna det.

Men jag orkar inte med allt STRUL!!! Varför råkar vi jämt ut för sånt här.
Hoppas de löser det så vi blir nöjda men jag skulle kunna spy på att det ska strula så hemskt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback