Goda grannar

När jag kom hem från jobbet så slängde jag i hop en ungspannkaka, vart inte nå vidare god men mätt vart jag:)
Sen va jag ut och gick en sväng med Mille... Hann bara in innanför dörren så ringer mamma så vi pratade en stund men så ringde de på dörren så jag la på och sa att jag skulle ringa upp. Kollade i kikhålet och såg att de va grannen mitt emot som brukar skälla på oss när vi spelar hög musik eller grillar på balkongen så jag ladda upp för att ta emot ännu en utskällning.
Men där står han i långkallsonger och hellyhansenstrumpor och frågar om min karl är hemma? Ne svarar jag, han jobbar över idag.. Då säger han jaha va synd jag tänkte bjuda han på en liten drink.. eftersom han bryter på finska så man knappt förstår vad han säger så fråga jag nog om 3 ggr innan jag fatta.
Men som sagt han jobbar över sa jag igen.. då bara stod han där å kolla på mig.. Så sa han ni får gärna komma över och dricka lite nån dag.  Höll på att tappa hakan :D haha.. Men då gick han iaf hem och ja ringde upp mamma igen, vi hann prata i 1 min kanske då ringer de på dörren igen och där står han med två ölbrukar 7,5 och vill ge dem till mig så till slut tar jag emot dem och han går hem igen. Ringer upp mamma för tredje gången och samma visa igen efter1 minut plingar de på dörren, då funderade jag på att inte öppna men då fortsätter han plinga tre gånger så jag går dit och öppnar och där står han med 2 öl till :D haha. Så säger han på knakig svenska: Vi ska vara goda grannar. Jo du, de ska jag allt komma ihåg ;) Goda grannar klagar väl inte på varandra så nu kanske de blir lungt  ;D
 Så nu har jag fyra öl här hemma, kanske har en platta innan kvällen är slut hahahah!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback