Ledig torsdag

Idag va tanken att vi skulle fortsätta sätta jordankare tll staketet. Första gick jättebra att få i, den andra gick också jättebra att få ner tills de va ca 10 cm kvar. Då tog det tvärstopp och vi fick börja gräva och de va en stor sten som vi typ måste hacka sönder för att få ner jordankaren längre...
Marcus åkte och jobba vid två så vi får fortsätta i morgon. Hoppas vi slipper fler stenar ivägen då.



Indra va med och inspektera och Marcus tjata om att få vara med på bild;)

Sen Marcus åkte har jag hållt på ute på gården. Åkte i väg och köpte besin till gräsklipparen och sedan har jag klippt hela gräsmattan. Krattat och vattnat jordgubbsplanterna och paprikaplanterna i landet.
Har hunnit med att legat i bersån och solat också.... Hujedamig va skönt!
Vi hade sån tur och fick utemöbler av marcus mormor som vi har ställt i bersån.
Ett bord, två stolar och en soffa.
Ja la tre stolsdynor i soffan och sen låg jag där och sola. Va inte långt i från att jag somnade där för de va så skönt.

Till kvällen lagade jag pannkakor, tyvärr är jag inte lika bra på att göra pannkakor som mormor och marcus är :(

Pannkakor på vår fina pannkakstallrik som jag tror är efter Marcus farmor & farfar.
Tycker det är roligt med gamla fina saker, spc efter släktingar eller om de finns nån historia bakom dem. :)

 

 



Kommentarer
Postat av: Marcus

tjata var ju precis rätt ord!!

2011-06-02 @ 19:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback