2 veckor

Idag blir lilla frö 2 veckor, känns som hon alltid funnit hos oss <3 .
Vi har vart på BVC och det här besöket va betydligt possitivare än det förra.
Vi fick bra svar på våra funderingar och vi fick även bekräftat de vi trott att hon har kolik.
Inte så mycket att göra åt det mer än att hoppas på att det ger med sig snart, ge magdropparna och massera.
Det brukar tydligen ge med sig när de är runt tre månader.
Man tycker ju så synd om henne när hon skriker och har ont i magen. :( Önskar man kunde ta över det onda.


Födelsevikt: 3 506, 51 cm lång
1 vecka: 3 550
2 veckor: 3 840, 52 cm lång



På eftermiddan idag åkte jag i väg till Sandviken för att handla amningslinnen. Usch va jobbigt det va att först åka i från henne och sen va i från henne. Kände mig stressad och ringde Marcus fler gånger och fråga så att allt va bra :p
Hittade två amningslinnen i allafall och lite kläder till Thilda vart det också.


<3


Kommentarer
Postat av: Linn Sundin

Oj vad tiden springer i väg. Redan 2 veckor? :)

Usch vad tråkigt att hon åkt på kolik. Det hade jag när jag också var liten berättade mamma. Det var för jag inte tålde hennes bröstmjölk. Men som det sa på bvc brukar det gå över till 3 månader :)

2011-10-25 @ 20:13:29
URL: http://sundinlinn.blogg.se/
Postat av: Kristin

Åh, va söt hon är! Stort grattis igen till och hoppas att ni mår bra alla 3 <3



En fråga?

Vart har ni köpt den fina som Thilda ligger i på de två senaste inläggen?



Sköt om er!

Kram

Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Vad jobbigt att hon har kolik. Hur ställer dom den diagnosen? Hoppas att magmedicinen hjälper!



I vår vagn har vi en mjuklift, och den har som ett lock. Sen i den har vi ett nyföddinlägg som även är en åkpåse. Så tillsammans blir det ju rätt tjockt. Idag när vi var ute tyckte jag inte att det var så kallt, så då fick han ligga där utan overallen med mössa och vantar, sen tog jag en barnfilt och isolerade med så det inte skulle smita ner kall luft. Han verkade rätt nöjd med det :)

2011-10-25 @ 21:08:50
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Madde

Ert underverk är verkligen supersöt, :) längtar tills man får se henne i verkligheten, skönt att läsa att ni alla och framför allt sötnöten mår bra, kramisar

2011-10-25 @ 21:28:27
URL: http://busmaddiz.blogg.se/
Postat av: Gabbe

Gosi gos ;D Torsdag passar fint. weeej vilken tid slutar ju 3 ja? blir en snabb visit isåfall när jag har 2 bråkiga barn med mig men dom är friska och krya. Vi var ju förskylda för några veckor sen så det har gått över ;D kraaam

2011-10-26 @ 08:11:15
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va söt hon är! Åå va jag saknar minibebis tiden! Passa på och njut för tiden går ruskigt fort!

2011-10-26 @ 12:39:50
URL: http://carolineprim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback