Falu rödfärg = Kärlek

Från och med i går när jag kom hem från jobbet klockan fyra tills NU har jag rödmålat huset. Med undantag för matpaus och lite sömn. Men annars så har det vart full rulle med penseln.
Idag fick jag hjälp av Marcus också så nu har vi målat klart hela huset :) på en och en halv dag kan man säga.
Emil har vart här och hjälp oss och bytt ut några panelbräder som va mindre fina också.
Finns lite mer rödmålning kvar i tills i morgon, ett lager till på solsidan och sen lite smått ovanför hallfönstret. Sen så är de bara vitmålningen kvar (suck), inte alls lika lockande. Rödmåla går ju endå rätt fort :)
Blir himlans fint när det är klar iaf :)

Vi har grillat en sväng nu på kvällen också och nu inväntar vi Emil för sen ska vi kika å Göta kanal 3.
Sen vet jag en som kommer somna på stört.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback