Ny vecka, nya tag

Då va den här helgen över då..
Om man ska vara possitiv så kan man se de som att de är en helg närmare till jul iaf ;)

De som hänt i helgen är först matchen i fredags men den behöves inte skrivas så mycket om.
Sen har vi gjort klart taket isovrummet. Eller M har vart duktig och gjort klart det! Jag har målat månbord som vi fått från M`s mamma som är från första början från M´s morfars föräldrarhem som jag förstod det.
Tycker det är roligt med möbler som har nån sån historia..

Målade även stegen som  jag köpte på loppis för länge sen och så en kandelabel... hur man nu stavar de.

Sen har vi haft lite besök. Mamma kom på fika i går och idag har M`s mamma å pappa vart här. Trevlig med lite spontanbesök. De tog med sig mat också så de åt pizza och jag sushi.
Sen va vi upp i ladan och hittade på ett gammalt fönster som jag ska fixa till och ha på månbordet.

Vi har även bestämt att vi ska ha kvar trägolvet i sovrummet. Bara byta ut en bräda och sen slipa det och måla vitt.
Vitt trägolv är ju de finaste man kan ha tycker jag så :)

Nu blir det söndagsmys. Vi eldar i kakelugnen för första gången sen vi flyttade in och så har vi hyrt film.
Men filmen blir efter Ensam mamma söker :)

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback