Ut med gammalt och in med nytt

Igår hade vi en trevlig kväll hemma hos Gabbe och hennes flickor. Så söta barn å efter att ha träffat dem så lääängtar jag ännu mera tills vi får en egen liten tjej:)
Fick jättegod mat också, kyckling med chips som jag hörts pratats om men aldrig smakat tidigare. Men när vårt kök är klart så ska jag allt laga det jag med och bjuda Marcus på.

Idag har dagen bestått av en massa plcok här hemma.
Hela köket är tömt och det står numera inne i vardagsrummet. Köket är avskärmat med en presänning....
Ser rent ut sagt förjäkligt ut här hemma. Enda rummet som inte är stökigt är vårt sovrum tack och lov.
I morgon börjar kaklet rivas och jag hoppas att det nya är satt tills helgen men det brukar ju alltid dra ut på tiden med rust så vi får väl se.....


Har fått en bra ide idag!  Vi ska byta kyl/frys inom snar frammtid och då kommer det finnas plats över för ett nytt skafferi som jag ska bygga. Hittade en gammal smal dörr uppe på loftet i ladan som jag tänkte använda som dörr till skafferiet. Vet inte riktigt hur det ska se ut men nått sånt här har jag tänkt mig...
Riktigt lantskafferi.

Bilderna är lånade från styleroom.se







Fast vårat blir i såna fall klätt i vit råspont så de passar in till väggarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback