Efter graviditeten

När fick du reda på att du var gravid? 17 Januari 2011
Blev det en chock? Nej, hade det på känn. Vart bara otroligt glad för det va efterlängtat :)
Hur gammal var du?
23 år
Hade du mycket halsbränna?
Ja! Det va hemskt på slutet.
Spydde du mycket? Bara en gång. Mådde däremot väldigt illa i början.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Sushi va en favorit och de åt jag fler gånger i veckan de första veckorna sen fick jag avsmak för det och kunde inte äta det mer.
Vart även sugen på falukorv som jag i vanliga fall absolut inte äter så det åt jag 1 gång.
De flesta maträtter kunder ja bara äta en gång sen så va de som förbrukade och jag kunde inte äta dem mer... Väldigt jobbigt med maten va de.
Hade du mycket foglossning? Inge alls.
Hade du sammandragningar? Lite smått. Inget att klaga på direkt.
Ditt sf mått som störst?
36-37 tror jag.
Har du fått bristningar? Några få! De flesta kom efter graviditeten tråkigt nog.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Va övertygad om att det va en tjej enda tills ALLA sa att jag hade pojkmage och alla trodde de va en pojk. Då vart jag osäker men sen på 3d ultraljudet fick vi se att de va en liten tjej.
Vad hoppades du på? Spelade ingen roll alls! Ett friskt barn!
Hade du mycket vätska i kroppen? Sista månaden va hemsk.
Hur mycket gick du upp i vikt?
22 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Jättemysigt och helt otroligt att hon bott och växt i min mage och nu är här med oss. Va mycket orolig under tiden också. Men vill helt klart göra om de nån dag :)
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville att allt skulle vara bra med barnet hela tiden. Min största skräck va att hjärtljuden skulle gå ner och att det skulle bli panik att hon skulle ut.
Ville bara att jag skulle få ut en frisk liten bebis sen fick det gå bäst de ville med resten eller vad man ska säga :)
Gick du över tiden? Ja, 9 sega dagar.
När började din förlossning? Började på natten till söndagen den 9:e Oktober.
Hur lång tid tog det? Hon kom 13.41 den 11 Oktober.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 1,5 första gången & 3 andra gången.
Vad tyckte du var jobbigast? Första tiden på BB och hemma. Jag kunde inte slappna av och sova för jag va rädd att nått skulle hända henne. Om ja lyckades somna så drömde jag bara hemska drömmar om att jag tappade hennes t.ex. och vaknade dyblöt i svett. Så de va hemskt.
Var du rädd för något?
Att nått skulle gå fel under förlossningen så att de påverkade bebisen.
Grät du? Ja! :)
Skrek du? Inte enligt Marcus.
Tog du nått smärtstillande? Akupunkttur, lustgas & ryggbedövning. De två sista va underbara :)
Blev du sydd? Lite.
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Marcus, BM och två till.
Hade du någon nära med dig? Marcus
Hur stor var bebisen?
3506 g & 51cm  lång
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick hon heta? Thilda
Hur ser du på förlossningen idag? Lite långdragen men annars en väldigt bra förlossning. Thilda mådde bra under hela tiden och jag kände inte av värkarna efter ryggbedövningen så de va underbart. (bortsett från krystvärkarna då). Kan göra om det vilken dag som helst eftersom man får det bästa som finns efter :)
Var allting värt det?
Självklart!! Tusen gånger om.

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej!

Grattis till flickan, hon är väldigt söt.

Fick ni försöka länge innan du blev gravid? Jag och min sambo försöker också bli gravida men det verkar väldigt låndraget.



Ha det så bra,

Mvh M

2011-11-16 @ 16:44:50
Postat av: Jennie ♥

sv: de är fint med mej! vad gör du idag då? kramar

2011-11-16 @ 17:53:59
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: gabbe

hej igen! 9 dec kunde jessica. =) kan du?

2011-11-17 @ 10:01:23
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: gabbe

ja vi bokar då ;D vi hinner nog vara hos dig med och markus får gärna stanna hemma för min del om vi kommer till er =P Vi kan beställa något och jag kan laga något med =) kraam

2011-11-17 @ 14:25:18
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ne flera dagar sedan han fick bröstmjölk, när jag började pumpa ur så försvann mjölken jätte snabbt...har knappt nånting kvar. lite synd faktist!

2011-11-17 @ 15:51:40
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback